3, 2, 1, 0, launch!
1 augustus 2017 - Blue Spring State Park, Verenigde Staten
Lieve lezer,
Vandaag staat het Kennedy Space Center op het programma, maar eerst even lekker ontbijten met een gebakken eitje op de veranda. Ondertussen zien we zelfs een kolibrietje langs vliegen tussen de bomen!
Het is eerst nog de vraag of we langs Daytona Beach gaan, maar het Space Center is al 1,5 uur rijden dus daar gaan we eerst naar toe en dan misschien nog 's avonds naar de beach. Als we over de brug rijden over de zee zien we nog dolfijnen zwemmen, mam denkt eerst dat het snorkelaars zijn.
Eenmaal bij het Space Center blijkt het helemaal niet zo druk en kunnen we bij alles bijna gelijk doorlopen, wat fijn is met de hitte van vandaag:) Eerst hebben we een 3D film gezien over de geschiedenis van de spaceshuttles. Daarna zijn we snel naar de tourbussen gegaan om naar de Apollo/Saturn V Center te gaan. Onderweg komen we langs de Vehicle Assembly Building, waar alle spaceshuttles en raketten in elkaar gezet worden en vanuit hier gaan ze naar de launchplatforms. Wij zijn langs LC-39A en B gereden, hier zijn de meeste spaceshuttles omhoog gegaan en voor LC-39B hebben ze plannen om de Mars missies vanaf te lanceren. Binnen in het Center staat de Apollo 8, heel indrukwekkend om dat te zien en te bedenken dat dat de ruimte in is geweest, en zo groot! Ook kunnen we nu zeggen dat we de maan hebben aangeraakt, want er lag een stukje maansteen. Op de terugweg naar het bezoekerscentrum nog een paar gators gezien. Bij het bezoekerscentrum zijn we nog naar Spaceshuttle Atlantis geweest. Ook weer indrukwekkend om te zien, en mam en pap waren er in 1994 bij toen deze gelanceerd werd. Hier nog in een simulator geweest van een lancering, er werd gewaarschuwd dat als je niet tegen heftige bewegingen enzo kon (denk aan Villa Volta) je dan beter niet kon gaan. Mam en ik hadden onze twijfels, omdat wij beiden niet zo van Villa Volta houden hahaha. Maar het viel allemaal reuze mee! Als je zit, wordt je 90 graden gedraaid zodat je, net zoals bij de spaceshuttle, horizontaal komt te zitten. Daarna begint de simulator alleen maar heel erg te trillen, en voor de rest niks, dus wij vonden alle waarschuwingen een beetje overdreven. Daarna hebben we nog even van de WiFi genoten, maar nog niet het verhaal van gisteren online gezet. En toen op naar de auto, waarmee Sam eindelijk een keer op de parkeerplaats een paar rondjes mee mocht rijden. (voorzichtig...)
In de auto kwam de discussie of we nog naar Daytona Beach gingen, maar het was al kwart voor 7, en we moesten nog eten dus we hebben besloten om maar meteen terug te gaan naar het park. Nog rustig genieten van een warme avond op de veranda.
X Iris
Foto’s
2 Reacties
-
Oma / Opa grave:2 augustus 2017Die akelige WiFi toch! We hadden jullie al een paar dagen gemist, maar nu zijn we weer op de hoogte van jullie avonturen. Fijn hoor geniet maar lekker.
-
Milou:3 augustus 2017Wat een avonturen! Leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben en herinneringen kunnen ophalen. We zitten in hetzelfde land en hebben zo'n verschillende vakanties! Emiel en Robbert hebben al 7 beren gezien! Wij hebben tot nu toe prachtig weer gehad, nu in Cody wat minder, 21 graden! Veel liefs van ons!
