Goodbye Gainesville!

31 juli 2017 - Blue Spring State Park, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

We zijn een paar dagen WIFI-loos geweest in Blue Springs State park, nu onderweg naar Myakka State Park en onderweg een stop bij, jawel het Hardrock Café/Casino/Hotel in Tampa met WIFI, dus even snel wat updates en de foto's komen dan later.

Maandag 31 juli:

Het plan was om vandaag op tijd richting Blue Spring State park te vertrekken , wat een uurtje of 2 rijden van Gainesville ligt in de buurt van Orlando voor onze volgende 2 overnachtingen. Op tijd daar zodat we wat konden zwemmen en snorkelen in de spring, maar vanmorgen kwam er toch ineens een mailtje van Steve. Hij was het weekend weg geweest en had onze mail gemist, of we toch niet wat konden afspreken. 

Een lunch moest nog wel kunnen lukken voordat we verder naar het zuiden gingen, dus eerst weer even langs bij zijn office op Shands Medical Centre en van daaruit naar een leuk eettentje in de buurt van het Football Stadium.
Heel speciaal om Steve weer te zien, vol verhalen en ook hier moest weer even 20 jaar worden bijgepraat, zo werkt het bij Amerikanen, uit het oog is zeker niet uit het hart ook al heb je jaren geen contact. Zodra je ze weer ziet lijken die 20 jaar verdwenen te zijn. Wat ook erg grappig is, is dat ze allemaal een pesthekel aan Trump hebben, Steve heeft zelfs een twitteracount aangemaakt zodat hij elke dag tegen hem kan schelden, so funny!

Al met al waren we dus pas tegen half 3 weg uit Gainesville, via de scenic Highway 441 route zijn we naar Bluesprings gereden, onderweg nog boodschappen gedaan want we willen vanavond toch echt een keer zelf BBQen bij onze cabin in het park.
Tegen 6 uur op het park, waarna Marcel en Sam meteen de spring ingedoken zijn, de dagjesmensen waren weg, dus het was heerlijk rustig. Al snorkelend zagen ze allerlei grote vissen rondzwemmen zoals de Florida Gar, zo groot als een stevige snoek. En ook schildpadjes, het water is super helder dus je kon ze zelfs vanaf de kant zien rondzwemmen. Later hebben we een eindje stroomafwaarts zelfs nog een gator gespot, Sam zei toen dat als hij dat eerder had geweten hij waarschijnlijk niet het water in zou zijn gegaan.

Het weer is vandaag niet zo heet, onder de 30C. Onze cabin heeft een porch met gaas een picknicktafel en lekkere schommelstoelen, dus we kunnen heerlijk buiten eten en s'avonds met een biertje en een wijntje in de schommelstoelen van het krekelconcert buiten en de gekko's op de veranda genieten.

Groetjes
Lies
 

Foto’s