Hopping the Keys

9 augustus 2017 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Lieve lezer,

De laatste stop staat alweer op de planning, Miami.. Maar voordat we daar naartoe gaan, gaan we eerst nog even naar het Southernmost Point. Dit is voor ons de straat uitlopen en we zijn er. Sam had al gelezen dat het best wel druk kon zijn en toen we aan kwamen stond er dan ook een lange rij om op de foto te gaan, 'the southernmost row' volgens pap, daar gaan wij dus niet in staan. Wel even wat foto's gemaakt van de markering en toen weer gauw terug naar de auto, het was al behoorlijk heet. Pap heeft een beetje kris kras door Key West gereden, hij wilde nl. graag bij mile 0 beginnen van highway 1, dus dat hebben we gedaan.

Als eerste onderweg zijn we gestopt bij Big Pine Key, waar Key Deers voor komen. Dit zijn kleine miniatuur versies van de gewone deers. Eerst naar het Visitor Center geweest waar ze ons een route voorlegde waar we misschien wel de deers konden zien. Op die route lag ook de Blue Hole, een sinkhole gevuld met water. Hier zwommen allerlei mooi vissen in en zelfs ook wat softshell schildpadden! Het water was zo helder dat je ze gewoon kon zien zwemmen. We verwachten eigenlijk niet dat we de Key deers zouden zien, maar verder op de route stond er ineens zoomaar1 langs de kant van de weg, daarna in totaal nog 5 langs de weg gezien. Het zijn hele schattige, kleine diertjes.

De tweede tussenstop was het Bahia Honda State Park. Hier hebben we geluncht en hebben we even gesnorkeld. Allemaal kleine visjes in grote scholen in zee die allemaal synchroon zwommen, zoals in Nemo. Het water was heerlijk warm, wel 30C! Daarna zijn we doorgereden naar Key Largo, dat was nog wel 1,5 uur. Het plan was om daar onze laatste BBQ kooltjes op te maken in het John Pennekamp State Park en nog wat te zwemmen.

In Key Largo boodschapjes gedaan en toen naar het John Pennekamp Coral Reef State Park, hier hebben pap en mam 23 jaar geleden gedoken en ze herkenden alles nog weer. Daar ook eerst weer even gezwommen en gesnorkeld, een krabje knabbelde zelfs aan mams been toen ze bij de rotsen stond. Daarna kon Pap zich nog voor de laatste keer uitleven op de bbq, die daar overal bij de picknicktafels staan. Heerlijke terriyaki steak, worstjes, cole slaw en potatosalad met wat stokbrood gegeten! Nu zijn we onderweg naar Miami, nog ongeveer driekwartier voordat we daar aankomen.

X Iris

1. Milou:
    10 augustus 2017
    Wat een prachtige foto's! Het spat er vanaf! Je kunt zien dat jullie enorm genieten en herinneringen ophalen (De foto van de arend is door Emiel gemaakt!) Wij beginnen morgen aan onze laatste dag, vliegen vrijdag terug! Voor jullie: Kom veilig terug en we spreken snel iets af om te kwartetten haha! Liefs!
  2. Rosella:
    10 augustus 2017
    Voor ons veel herkenbare foto's, erg leuk! Wij waren trouwens wel zo gek om in de rij te gaan staan bij Southern most point......... Ik kijk even of ik Frans deze winter zo ver krijg om ook het beeld na te doen, kunnen we kijken welke het best lijkt! Geniet nog van Miami en vast een hele goede reis terug! Tot gauw!
  3. Milou:
    10 augustus 2017
    Hoi Lies, wij landen 13:15 op schiphol als de overstap goed gaat! Wie weet zien we elkaar! Ook op onze laatste dag is het weer wat minder, normaal 32, nu 22 met thunderstorm! Goede reis!