Wasted in Margaritaville??

8 augustus 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Lieve lezers,

Vandaag eerst ff lekker wat uitgeslapen, daarna lekker met een kopje thee op ons balkonnetje terwijl Marcel voor ons een eitje bakt als ontbijt. Goed begin van de dag, want we hebben tot zonsondergang het programma vol! We gaan eerst Key West wat verkennen en daarna om 5 uur een dolfijn/snorkel/sunset tour doen, we hebben er zin in!

We gaan eerst naar het Fort Zachery State park, een fort op de kop van Key West waar je ook het beste strand hebt. Dus eerst in de hitte het fort bezocht, vooral veel beton en een paar oude kanonnen. Het fort heeft in verschillende oorlogen vanaf 1845 de Key West haven beschermd. Het ligt dan ook heel strategisch en je hebt bovenop een heel mooi uitzicht over de turquoise blauwe zee. Daarna snel de zee in om wat af te koelen en rond 3 uur weer terug naar het appartement om ons voor te bereiden op de snorkeltocht, we lopen door het oude Key West richting haven en komen nog langs het 0 mile sign van highway 1. Fotomoment! Verder zijn alle huizen uit Key West van hout in allerlei leuke pastelkleuren, zo vrolijk, Marcel stelt voor ons huis ook in zo'n leuk kleurtje te verven, maar wij vinden dat in Grave wat misplaatst.

Dan is het tijd om te gaan boarden, captain Jim met zijn 2 dames leggen ons op zijn typisch Amerikaans uit wat ons te wachten staat, waar je bv moet spugen als je zeeziek wordt en dat ze niet kunnen garanderen dat het een succesnummer wordt wat betreft de dolfijnen en de sunset, het snorkelen komt wel goed, nou ja we zullen zien. Eerst in volle vaart de zee op op zoek naar dolfijnen, er zijn bepaalde spots waar ze vaak komen spelen, dus daar varen we naar toe. Eenmaal aangekomen zien we voorlopig nog niks, iedereen tuurt en tuurt, maar geen vinnetje te bespeuren en dan ineens na zo'n kwartiertje horen we rechtsvoor iemand roepen en ja hoor, een moeder met een kleintje. Ze blijven de hele tijd rond de boot zwemmen, zo cute! Als we even later wat door varen zitten we ineens in 2 grote groepen van in totaal wel 12 dolfijnen, geweldig om te zien, ze spelen, spartelen en slaan met hun staart op het water. Nou de eerste missie is dus gelukt! Nu weer verder om te gaan snorkelen, op de volgende spot mogen we 40 minuten het water in, want we moeten op tijd terug zijn voor de sunset. We zien van alles, kreeften, scholen visjes, o.a. zwarte met geel en blauw gestreept, supermooi. Als ik op een gegeven moment, voor mijn gevoel pas na een minuutje of 20 weer richting boot zwem, zie ik ineens iedereen al aan boord en moeten we alweer gaan, ongelooflijk hoe snel de tijd vliegt als je zo met je kop in het water ligt. Nu de sunset nog, het ziet er veelbelovend uit, maar we moeten nog een 25 minuten varen voor we weer in de haven zijn. Onderweg krijgen we free beer en wine en dat smaakt goed! In de haven liggen al verschillende schepen te wachten, de zon zakt eerst achter de wolken, maar piept er vlak boven zee weer heel mooi onderuit, met het nummer Cocaine van J.J.Cale uit de radio zien we hem langzaam in zee zakken. Missie geslaagd!

Om half 9 rollen we van de boot, de biertje en wijntjes smaken naar meer, dus na een opfrisbeurt in het appartement zakken we Duval Street weer af. Maar na onze maaltijd in het Hard Rock café (met live muziek hier in Key West) komen we met de kids geen kroeg meer in, onder de 21 geen bier! Iris voelt zich ineens weer 16, dus dat "wasted in Margaritaville" a la Jimmy Buffet (bekende Florida zanger) zit er voor ons zeker niet in.

Groetjes
Lies