De allerlaatste blog

14 augustus 2019 - Keflavík, IJsland

De laatste dagen komen er aan. We hoeven niet meer zoveel en dat is ook lekker. Iris gaat vandaag nog haar paardrijtochtje doen en moet daarvoor om kwart voor 9 op de manege zijn. Dus wel op tijd op vandaag maar we zitten maar 5 minuutjes van de manege dus dat scheelt. Daar is het al best druk met groepen die een tochtje geboekt hebben. Iris heeft een tocht voor gevorderden, met 14 jaar ervaring mag dat ook wel. Die groep is maar klein met nog 2 Amerikanen. Ze vertrekt en wij rijden weer terug naar de camping, rond 12 uur zal ze weer terug zijn en in die tussentijd hangen we relaxt in de camper met een kopje thee en lezen we wat. 12 uur staan we weer bij de manege. Iris is ook al klaar en heeft een leuk ritje gehad langs de rivier waar ze naar eigen zeggen, bijna alleen maar "getölt" heeft.

Vanmiddag besluiten we naar Reykjavik te gaan om nog wat te shoppen, de warme bronnen hier slaan we over want als we langs de parkeerplaats rijden staat het ramvol, we hebben onze privé hot pool ervaring al een paar dagen geleden gehad, dit valt dan vast tegen. In Reykjavik gaan we eerst lekker lunchen aan de haven in een soort overdekte streetfoodhal. Leuke locatie en erge lekkere broodjes gerookte zalm! Na een middagje shoppen gaan we net buiten Reykjavik staan voor onze laatste nachtje. De wind is bijna gaan liggen en de zon schijnt dus we eten voor de 2de keer deze vakantie buiten😂😅!

En als we de volgende dag wakker worden is het weer een strak blauwe lucht dus ook ontbijten doen we vandaag buiten! We keren de camper binnenste buiten en pakken alles uit de kastjes weer in de rugzakken. Het overgebleven eten laten we achter in de campingkeuken, een goed gebruik hier. Rond 11 uur rijden we de camping af en gaan via de toeristische route langs de zuidkust naar het vliegveld. Ook deze route is weer bijzonder mooi, zeker met dit mooie weer en we stoppen onderweg nog bij het pruttelende zwavelveld van Seltún om nog 1 keer de rotte eieren lucht op te snuiven. Aan de overkant van de weg staan nog wat IJslandse paardjes waar Iris nog even naar toe moet voor de allerlaatste foto's. Daarna stoppen we In het havenplaatsje Grindevik om  te lunchen met IJslandse lamssoep in het kleine Kaffihús Bryggjan. Nog 20 km te gaan en we komen onderweg nog 1 toeristisch must see tegen en dat is de Continental bridge tussen de Eurasian plate en de North American plate. Over deze brug loop je van de ene naar de andere continentale plaat. En er worden de zelfde soort geijkte foto's gemaakt als bij de toren van Pisa....

We zitten nu ingecheckt bij de gate te wachten. De IJslandvakantie is nu echt voorbij, maar 1 ding weten we alledrie nu al, we komen hier nog zeker een keer terug!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gera:
    14 augustus 2019
    Goede terugvlucht en dank voor de geweldige verhalen!
  2. Linda:
    20 augustus 2019
    Wat een toffe vakantie! Ik heb met plezier jullie blog gelezen en prachtige foto's bekenen!
    Groetjes Linda (vriendin van Iris)