Op de helft!

9 augustus 2019 - Vaðalfjöll, IJsland

Vannacht hebben we de 5de nacht in de camper gehad,  we zijn op de helft maar hebben het gevoel dat we al veel langer onderweg zijn. De camping is niet meer dan een grasveldje, maar ze hebben de beste douche van heel lJsland! Dus daar genieten we alle drie ff van, stom eigenlijk dat je op vakantie alle luxe van thuis achter laat om te gaan "ontspannen"😂

Het is behoorlijk mistroostig miezerweer en de weersvoorspellingen voor het noorden beloven niet veel goeds met zelfs code geel vanwege sneeuwverwachtingen....We hadden hier een walvissafari willen doen, maar stellen dat nu uit, misschien lukt dat later nog op het westelijk schiereiland Sneaffellsnes net boven Reykjavik. We gaan nu dus maar snel naar de noordelijke westfjorden, het doel is het meest westelijke puntje van IJsland, waar we dan morgen aan zullen komen.

We stoppen onderweg nog even bij Glaumbær, waar een oud kerkje en een boerderij opgetrokken uit turf staat uit de 18de eeuw, het geeft een beetje een indruk hoe men hier vroeger leefde. Daarna rijden we nog zo'n 250 km naar het westen de zon tegemoet!. Het landschap is weer heel anders dan het binnenland, het is veel groener en doet soms wat Amerikaans aan met de canyonland achtige bergen aan weerszijden van de weg.  We vinden een klein campinkje bij een hotel in Vadalfjöll en staan daar heerlijk in het avondzonnetje!

1. Mieke:
    12 augustus 2019
    Prachtig allemaal! Wanneer komen jullie weer terug? Zal wel afkikken worden.