Offroad met regen

27 juli 2019 - Reykjavík, IJsland

Al vroeg uit de veren, want 8 uur vertrekt de bus naar het achterland. Alles zo economisch mogelijk ingepakt. Maar we lijken wel pakezels met ieder 2 rugzakken en nog een grote tas met matjes en tent. En.....het regent.  De bus vertrekt stipt om 8 uur we rijden over de ringweg richting oosten en krijgen een eerste indruk van Ijsland. Bizar landschap, met veel lava achtige brokstukken en zwarte grond. na 2,5 uur duikt de bus een gravelpad in voor het laatste stuk. Zon en regen wisselen elkaar af. Heel apart met zo'n grote bus off road rijden. We stuiteren flink op en neer en zelfs rivieren worden overgestoken. Langzaam naderen we Landmannalaugur. Een laatste rivier en dan zien we rond 12 uur de hut en de tentjes op opdoemen. Inmiddels is de zon echt vertrokken en is het behoorlijk  mistig met regenbuien en waait het hierboven stevig. Snel de tent opgezet en er zit niks anders op dan erin te duiken en ff lekker een tukje te doen. 

Het blijft regenen en we duiken de kooktent in. Warme chocomel met rum maakt veel goed en onze eerste instantmaaltijd, chili voor Marcel en pasta met "zalm" voor mij, smaken best goed. We raken in gesprek met een ander Nederlands stel die, hoe toevallig,  beiden ook analist zijn, alleen 25 jaar jonger😂. 

Een bijzondere eerste dag, hopelijk morgenvroeg een zonnetje op de tent, hoewel de voorspellingen niet zo goed zijn we zullen zien. We zijn er trouwens nog niet uit wat we liever hebben 40C of dit zeikweer...

Foto’s

3 Reacties

  1. Mieke:
    27 juli 2019
    Op dit moment zou ik graag even willen ruilen. Ik puf en transpireer me te barsten.
    Op zich wel weer een enerverende tocht.
  2. MaPa Grave.:
    28 juli 2019
    Wat een avontuur weer! was dit verwacht? Leuk jullie enthousiasme. Kijken elke morgen uit naar jullie verhaal.
  3. Annemarie & Emiel:
    28 juli 2019
    Klinkt een beetje als afzien maar dan ga je de kleine dingen weer waarderen (chocomelk met rum) Heel veel wandelplezier toegewenst! Met hopelijk droog weer. Hier nu 22 graden en regen 😬 maar de vooruitzichten zijn prima!