The city that never sleeps: NY

23 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Lieve lezer,

Vanochtend zijn we vroeg ons bed uit gegaan om naar The Big Apple te gaan. Rond 5 uur ging de wekker en om kwart over 6 zaten we in de auto. Een lekker rustig ritje, want wie gaat er nou op zondagochtend zo vroeg autorijden. We zijn wel een heftig ongeluk op de A2 tegengekomen, een auto op de kop, een auto voorkant gedeukt en bij de andere auto was de voorkant gedeukt en zaten de achterwielen op de plek van de achterbank! Maar gelukkig voor ons ging de autorit voorspoedig.
Om half 8 waren we op de parkeerplaats waar we de auto hebben achtergelaten en richting Schiphol werden gebracht. Mam vroeg de taxichauffeuse natuurlijk meteen naar de drukte, en zij vertelde dat het tussen 2 en 4 vannacht zo druk was dat de rij tot buiten stond omdat mensen nu extra vroeg vertrekken. Gelukkig hebben wij papa met zijn 'sky priority' (wat hij eigenlijk helemaal niet heeft, maar iedereen daar wel van overtuigd). Hierdoor konden we snel de koffers inchecken en vliegensvlug langs de security en douane. Met een uurtje waren we klaar om te shoppen tot ongeveer 9.45 want toen begon het boarden. Ook hier konden we weer in een aparte rij staan en zo hup het vliegtuig in.
En nu ik dit verhaaltje type hoef ik nog maar 1 uur en een kwartier te vliegen en dan zijn we in NEW YORK! Ik heb ondertussen 2 films gekeken, spelletjes gespeeld en geslapen, maar we zijn er bijna. Hier begint de dag ongeveer opnieuw, want we komen om half 1 aan en dan hebben we nog een hele dag te gaan.

Rond half 1 waren we geland op JFK NY en konden we naar de douane. Daar hebben we 1,5 uur staan wachten voordat we eindelijk door de controle heen waren. De hal was een grote chaos. Pap had het beter geregeld, toen hij na drie kwartier door de rij was en langs een apparaat was hij in twee minuten bij de koffers. Wij moesten na de apparaten weer terug in de rij staan en langs een persoontje van de douane op, wat nog eens drie kwartier duurde. Daarna hebben we een yellow cab gepakt naar het hotel, waar we rond half 4 waren, even beentjes omhoog en toen op naar Central Station om de Schoutjes te treffen. Voor het hotel kunnen we de metro al in, maar dat is toch wel even schrikken na wat we gewend zijn in de Europese steden, wat een oude zooi en het leek wel een sauna zo heet, ook duurde het even voordat we snapte hoe de verschillende lijnen werken, dus trap op trap af, pffff.

De Schoutjes stonden ons in de centrale hal al op te wachten, weer bijzonder om elkaar hier zo te treffen. Daarna een eerste indruk van NY via de Empire State Building en Times Square/Broadway. Times Square is heel overweldigend met veel mensen, auto's en reclameborden, maar wel heel leuk! Het was rond etenstijd, dus meteen naar het Hard Rock Cafe gegaan en daar een hamburger naar binnen gewerkt. Hier werden we geconfronteerd met de Amerikaanse bediening, want we hebben met 8 personen gegeten en na een uur stonden we alweer buiten. Daarna zijn we met de metro weer naar het hotel gegaan en zijn we lekker gaan slapen, want daar waren we na deze lange dag wel aan toe.

X Iris

1. Oma / Opa grave:
    24 juli 2017
    Fantastisch NY. Geniet ervan. Leuk Iris, je reisverhalen. Dikke doei van ons.
  2. Oma / Opa grave:
    24 juli 2017
    Zo he , ik wil ook in die rijen. Heel leuk dit eerste verslag Iris.
    Geniet ervan allemaal. Opa
  3. Milou:
    25 juli 2017
    Ha familie Nelen, zo grappig dat jullie samen met Frans en Rosel en de meiden daar zijn! Geniet ervan! We volgen jullie! Veel groetjes uit Banff ( reeds twee zwarte beren gespot!)