Let's go to the beach!

3 augustus 2017 - Sanibel Island, Verenigde Staten

Lieve lezer,

Pap is vandaag vroeg opgestaan om het wildlife in Myakka ’s ochtends te spotten. Wij zijn lekker lui blijven liggen. Weer lagen er verschillende gators in het water en heeft hij verschillende vogels gezien.

Nadat we waren uitgecheckt zijn we in de auto gestapt om, het Myakka State Park te gaan verkennen, er schijnt een mooie loopbrug hoog in de bomen te zijn met een uitkijkpost over het hele park, maar daar aangekomen stond ook hier weer de trail onder water, de zomer is duidelijk niet de beste tijd om dit park te bezoeken…
Eerst dan maar verder naar de Outpost om misschien kano’s te huren (en koffie voor mam), maar daar aangekomen bleek dat de kanoroute over het grote meer ging en daar scheen de zon toch al wel te fel voor. In de rivier langs de Outpost lag een echte, grote gator, dus kanoën was daarna al helemaal geen optie meer;) Een ranger vertelde ons dat het water nog hoger kon staan dan dat het nu deed, soms kwam het helemaal de weg over aan beide kanten. Ook vertelde hij dat als het water zakte de gators op de parkeerplaats gingen liggen met hun bekken wijd open zodat de vissen erin zouden zwemmen, best slim. We rijden de route door het park verder af en onderweg hebben we een gator gezien die de weg over wilde steken, maar toen wij eraan kwamen ging hij snel weer terug. Even gewacht, maar hij wilde niet oversteken, dus maar weer doorgereden. Toen ik even later achterom keek zag ik hem in de verte toch oversteken, dus snel gedraaid maar hij lag al in het water aan de overkant. Later hebben we wel een kleine gator langs de weg zien liggen zonnen:)! Ook weer heel veel verschillende vogels gespot o.a. een Red-shouldered Hawk, indrukwekkend. Eenmaal bij het einde van de weg weer omgedraaid om nu definitief naar de uitgang te gaan (alsnog op een slakkentempo want wie weet spotten we wel iets). Myakka is echt een bijzonder park maar zoals de ranger gister al zei, it’s wet!

We rijden nu verder naar de golf van Mexico, naar Sanibel Island. Het werd steeds warmer en warmer (richting 100F). Sanibel is echt een vakantie eiland en het staat er vol luxe vakantiehuizen in allerlei kleuren. Wij zitten ietsje kleiner en minder luxe, maar wel in een schattig appartementje, vlak bij het strand. Toen we aankwamen hebben we dan ook even gezwommen in de Golf van Mexico, de zee is heerlijk warm! ’s Avonds ook weer even een strandwandeling gemaakt richting vuurtoren, met als plan om een biertje te drinken op het strand, maar we werden onderweg aangevallen door de zandvlooien, help! Dus weer snel omgedraaid, pap en Sam doken bij het appartement nog ff in het zwembad om de zandvlooien kwijt te raken en nu zitten we weer lekker in de airco.

Hier hebben we trouwens goede WiFi, dus de foto’s van de vorige dagen staan nu ook bij de verhalen:)

X Iris