Gators in the swamp

30 juli 2017 - Gainesville, Florida, Verenigde Staten

Vandaag opgestaan met grijs bewolkt weer en "lage" temperaturen van 77F (25C) maar we willen de La Chua trail lopen op Paynes Prairie, dus eigenlijk is dat beter dan in de brandende zon. Voor de zekerheid de regenponchos mee, maar als we onderweg zijn begint het eerst zachtjes te regenen en daarna is het echt een wolkbreuk die volgens de voorspellingen nog wel een tijdje zal aanhouden. Daarom plan B, we duiken Oaksmall in, op zoek naar goedkope Levis en meer. In Oaksmall lijkt de tijd echt stilgestaan te hebben met dezelfde JCPennys, Sears en Dillards, de marmeren vloeren en pilaren, beter bijgehouden in al die jaren dan wc dukenburg!
Om 2 uur is het nagenoeg droog en gaan we weer op weg naar Paynes Prairie, op zoek naar de alligators!

Na deze stortbuien lijken alle vlinders er weer helemaal zin in te hebben om lekker rond te fladderen, we zien alle kleuren van de regenboog, geel, oranje, zwart geel gestreept en de hele grote Swallowtails, wat een pracht! Halverwege de trail worden we echter tegengehouden door een paar rangers, door het hoge water is het niet safe om verder te lopen omdat de gators gemakkelijk uit het water kunnen en ze vanwege hun babygators niet al te vriendelijk zijn. Helaas, we mogen nog snel even gaan kijken voordat het pad helemaal afgesloten wordt. En gelukkig zien we er verschillende ronddobberen, indrukwekkend! Terug over de boardwalk komt het zonnetje weer door, mooi met al het Spanish moss wat overal in de bomen hangt.

Daarna willen we nog even downtown Gainesville zien voordat we morgen verder gaan, op de kruising Mainstreet en University avenue zetten we onze auto neer. We lopen langs het Hippodrome Theater, waar ik nog als Usher (vrijwilligster die mensen hun plaatsen wijst) gewerkt heb en pakken een biertje op een terras. En dan hebben we nog 1 memory te gaan, nl. "steaks as big as Texas" in het Texas Road steakhouse, het interieur is nog exact het zelfde met de lege pindadoppen op de vloer (weten jullie het ook nog, Opa en Oma Nelen?). De steaks smaken als vanouds. Volgens de wat oudere waitress is er toch een boel veranderd in Gainesville de afgelopen 23 jaar, maar niet hier in dit steakhouse en we sluiten af met " See you back in 2040"!!

1. Oma / Opa grave:
    31 juli 2017
    Mooi. Op deze manier gaat ook onze reis naar Florida van lang geleden weer een beetje leven, De gators en de pinda's !!!! We weten het nog goed. Heerlijk om 's morgens vroeg in bed jullie reisverhalen te lezen. Liefs!