Some things never change

28 juli 2017 - Gainesville, Florida, Verenigde Staten

Gisteravond laat Gainesville binnengereden, voelde als een warme deken, of lag dat aan de hitte en hoge luchtvochtigheid? ha, ha. Via Archer road naar ons hotel, alsof het gisteren was dat we hier rondgereden hebben.

Vandaag meteen op pad gegaan langs memory lane, eerst langs ons appartement op Rocky Points, ander verfje op de muren, maar verder nog precies zoals toen, zelfs de laundry en de pool zijn geen spat veranderd. Daarna naar het huis van de
Hauswirth's, we hadden de code voor het openen van de poort gekregen zodat we het terrein op konden. Het lag er net zo mooi bij als toen. Erin had de buren gewaarschuwd, dus we konden even rond hun huis lopen zonder dat de buurt verontrust zou raken. Er stond zelfs een hertje achter in de tuin. Vervolgens door naar de universiteit en het Florida Football stadium. Er waren een paar malloten die in deze hitte nog hun work-out op de trappen deden. Sam en Marcel zijn helemaal naar boven gelopen, dat vonden Iris en ik veels te warm. Het werd onderhand tijd om richting lab te gaan, eerst nog ff de eerste Florida stortbui in de auto uitgezeten. Sanford kwam ons al tegemoet lopen toen we bij de ingang aankwamen, heel enthousiast (you still look te same....???) werden we begroet. Erg leuk om hem weer te zien na al die jaren.  Natuurlijk naar het lab en het is ongelofelijk maar het ziet er nog precies hetzelfde uit als toen, zelfde rommeltje en sfeertje. Alsof we niet weggeweest zijn. Bizar hoe vertrouwd het voelde, zie ons zo weer Doom spelen na een avondje drinken met Steve en Sanford op de door Jason aan elkaar geknoopte computers.........
Sanford moest snel naar huis vanwege de kids, we hebben na wat zoeken het lab waar ik heb gewerkt ook gevonden, maar helaas was iedereen daar al naar huis.

Rond half zeven zijn we met een sixpack bier en cola naar het huis van Sanford & Shannon gereden. Een heel groot Amerikaans huis met zwembad, pizzadinner stond klaar op het kookeiland. Iris was ook meteen helemaal weg van de 4 maanden oude golden retriever puppy Cassie, een schatje. Echt een hele leuke avond waar alle mooie herinneringen weer boven kwamen. Leuk om te horen hoe Sanford die tijd beleefd heeft. Het was mooi geweest als we dit samen met Bill en Steve hadden kunnen doen. Maar wie weet krijgt dit nog een vervolg in oktober, als Marcel voor een congres weer naar Florida mag.....

1. Oma / Opa grave:
    30 juli 2017
    Leuk Lies al die herinneringen. Fijn dat jullie zo goed ontvangen zijn. Mieke en ik zijn nu jn Vlissingen, amuseren ons goed.
  2. Rosella:
    30 juli 2017
    Ha, wat leuk om te lezen dat er nog zoveel herkenbaar is voor jullie en dat jullie zo warm onthaald zijn! Ik herken het huis van Bill inderdaad ook nog zo van de foto's van toen! Geniet er lekker van! Veel groetjes van ons alle 4.