A lazy day on Lovers Key

4 augustus 2017 - Sanibel Island, Verenigde Staten

Lieve lezer,

Vandaag was een erg warme dag die we dan ook aan het strand op Lovers Key State Park hebben doorgebracht.

We zijn eerst nog even langs Ding Darling geweest, een wildlife park op Sanibel Island met allerlei soorten vogels. De Wildlife Drive is helaas gesloten op vrijdag, dus we gaan morgenochtend een poging wagen. Wel zijn we nog even in het bezoekerscentrum geweest en ergens anders nog voor kano's gevraagd, want dat willen we morgen misschien nog gaan doen, voordat we verder gaan naar de Everglades. Wel vroeg in de ochtend, want anders is het te heet.

Daarna op weg naar Lovers Key via Fort Myers, daar ziet het er duidelijk veel toeristischer uit dan op Sanibel. Op Sanibel is er geen hoogbouw en ook  winkels en restaurants van landelijke ketens zijn verboden, dat geeft het een hele prettige sfeer.

Onderweg nog ff in de file vanwege wegwerkzaamheden en waarschijnlijk ook vanwege iedereen die naar het strand ging. Lovers Key State park was gelukkig best rustig. Toen we daar kwamen bleek dat we onze zwemspullen vergeten waren, we hadden wel de handdoeken mee maar niet de bikini's en zwembroeken hahaha. Dat werd dus behelpen en in ons ondergoed zwemmen, lijkt bijna op een bikini of zwembroek;) De zee was weer heerlijk warm, maar wel goed voor afkoeling. Veel pelikanen gezien, maar helaas geen dolfijnen. Op het strand stonden en lagen ook dode boomstammen, helemaal uitgebleekt door het zeewater, heel apart om te zien, maar het ziet er wel mooi uit. Ook lag er af en toe een kokosnoot. Maar de schelpenvangst is niet zo bijzonder en ook geen Horseshoe-Crabs, die Opa Nelen 24 jaar geleden nog mee naar huis genomen had. Lekker lui op het strand gelegen en af en toe een duik in zee was onze dag vandaag.

'S Avonds wilden we de sunset kijken, op de radio 's middags was nl. gezegd dat het een hele mooie sunset zou worden. Dus wij zijn in de auto gesprongen en naar Captiva, het uiterste noordpuntje van het eiland, gereden. Onderweg leek het nog veelbelovend met een stevige zon, maar toen we bij het strand kwamen zagen we al dat hij in de wolken zou zakken, het strand was erg druk met meer mensen die ook hadden gehoopt op een mooie sunset. Jammer maar helaas, onderweg wel onze ogen uitgekeken vanwege de super-de-luxe strandhuizen met grote oprijlanen, Beverly Hills is er niks mee, denk dat hier ook veel celebreties hun 2de woning hebben. Daarna een take-out hamburger gehaald bij Chee Chee burger en nu zitten we hotels te zoeken voor de laatste avond in Miami en daarna in ons bed nagloeien, want we hebben toch wel wat rode neuzen en schouders van de beach.

X Iris

1. Milou:
    6 augustus 2017
    Ha familie Nelen, het gaat niet helemaal van een leien dakje geloof ik. De bikini's zien er echter goed uit en hele mooie foto's van het strand! Groetjes vanuit Rapid City
  2. Frans en Rosella:
    6 augustus 2017
    Wel een karige foto van de zwempartij :)