Going to the Sunshine State

27 juli 2017 - Gainesville, Florida, Verenigde Staten

Lieve lezer,

Vandaag stond vooral in het teken van reizen naar Orlando. Terwijl ik dit eerste deel schrijf zit ik dan ook weer in het vliegtuig richting Raleigh-Durnham.

We zijn een beetje op tijd opgestaan omdat we met de metro en trein naar het vliegveld gingen, dit keer naar Newark en niet JFK. Newark ligt in een andere staat nl. Jersey, waardoor het taxiritjes $130 zou kosten, maar de metro en de trein verliepen heel soepel en we waren met een 1/1,5 uurtje bij Newark. Toen nog met de monorail naar de goede terminal om daar onze bagage in te checken. Even door de winkeltjes gelopen, maar we besloten om al vrij snel naar de security en de gate te gaan. Daar moesten we nog ongeveer een half uurtje wachten totdat het boarden begon. En nu zitten we weer in het vliegtuig. Straks nog overstappen in Raleigh voor het vliegtuig naar Orlando.

De overstap ging soepel, in 5min waren we alweer bij de gate. Om 5 uur zou het vliegtuig vertrekken, maar we hadden ongeveer een half uur vertraging omdat de duwauto's eerst een ander vliegtuig moesten wegduwen. Het was ook best warm in het vliegtuig, omdat de airco het niet goed deed, maar dat was tijdens de vlucht wel anders hahaha. Eenmaal in de lucht kregen we op driekwart van de vlucht te horen dat het slecht weer was in Orlando, en dat we van de luchtverkeersleiders langzamer moesten vliegen. 5min later werd omgeroepen dat het vliegveld was gesloten en dat we uit moesten wijken naar Tampa. Wij in de stress, omdat we een auto hadden gehuurd in Orlando. Gelukkig kwam na 10min het verlossende woord dat het vliegveld weer open was en dat we gewoon naar Orlando vliegen. Uiteindelijk hadden we ongeveer een uur vertraging, maar we zijn gelukkig in Orlando geland.

Mam herkende meteen het vliegveld van toen zij daar nog woonden en pap vertelde verhalen over het ophalen van opa en oma. Bagage opgehaald en toen de auto huren. Terwijl ik nu het laatste deel van de blog schrijf zit ik in de auto, een mooie, witte, luxe Chrysler. Ik zeg op naar Gainesville!

X Iris

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Berendien: