Everglades

5 augustus 2017 - Everglades City, Verenigde Staten

Lieve Lezer,

Om nog weer eens iets (lichamelijk) actiefs te doen in dit zuidelijke hete Florida staan we vandaag extra vroeg op om 7 uur, zodat we bij de kanoverhuur zijn als die om 8 uur opengaat.
10 over 8 staan we bij de kano's, zo 's ochtends is het nog heerlijk, al wel 28 graden maar voelt toch veel beter dan midden op de dag. We huren de kano voor 2 uur en gaan de Commodore Creek route doen, na een stukje over de Tarpon Bay slaan we linksaf de Creek in en dan varen we door het mangrove bos, erg mooi, we moeten links en rechts de hangende wortels ontwijken. Maar dat lukt niet altijd, dus Sam en ik horen voor ons ineens een ijselijke kreet van Iris die samen met Marcel in de boot zit omdat er vanuit de wortels een krabbetje op haar arm valt. Verder zien we verschillende vogels en ook vissen die uit het water opspringen, geen mannatees, helaas, hoewel die die ochtend wel in de haven gezien zijn.
Na 2 uur de kanos ingeleverd en nog even naar Ding Darling gereden om de 5mile wildlife trail te rijden die gisteren dicht was, maar die $5 hadden we ons kunnen besparen, weinig wildlife gezien,(@ oma Rietje, ook geen zonnende aningha's).

We rijden via een omweggetje langs de vuurtoren (daar zouden vaak dolfijnen te zien zijn, maar wij zien ze toch echt niet) Sanibel Island af richting de Everglades. We komen dan langs Marco Island waar Marcel al een aantal jaren in februari naar een congres "moet" en hij wil ons ff laten zien hoe luxe het daar is. Het Mariot Hotel ligt strak aan de beach en we mogen van de portier even 10 minuutjes via de lobby naar de private beach, echt heel akelig voor Marcel dat hij hier elke keer weer heen "moet".
Sowieso is dat hele Marco Island 1 grote American Dream, met brede lanen met palmbomen en protserige huizen, die met hun tuinen aan het water grenzen met natuurlijk allemaal een eigen boot.

Snel weer door naar een stukje natuur, 3 uur rijden we Everglades City in, een leuk plaatsje, meer the "old" Florida. We hebben een leuke b&b, The Ivey House met kamers rond het zwembad waar we dan ook meteen ff induiken.
's Avonds gegeten in een soort strandtentachtig restaurant buiten aan de haven, zonder airco! Dus dat was wel een uitdaging zeker toen na zonsondergang de no-see-ums weer begonnen te steken. Dat zijn dus die zandvlooien waar we het eerder over hadden, maar dat zijn eigenlijk minuscuul kleine vliegjes die je nauwelijks ziet maar wel heel akelig prikken!

Groetjes Lies

1. Milou:
    6 augustus 2017
    Wauw! Wij zijn jaloers, wat een mooie foto's. Wij gaan pap zeker overhalen om ook een keer naar Florida te gaan!! Liefs van the sisters Sackers
  2. Frans en Rosella:
    6 augustus 2017
    Ziet er weer geweldig uit. Prachtige foto's weer.
  3. Milou:
    6 augustus 2017
    " Pap overhalen" ? Ze hebben dat van die krabbetjes zeker niet goed gelezen geloof ik. Zijn er nog foto`s van Marcel zijn " zwembroek " of had hij zich de veilige rol van fotograaf aan gemeten ? Kan misschien een collecters-item worden. Geniet er nog van. Wij gaan ons laatste weekje in, op naar one-mile city. Groetjes Emiel
  4. Oma / Opa grave:
    6 augustus 2017
    Wat geweldig. Alle herinneringen zijn weer geen leven. Wenhebben zelfs de foto's van toen weer opgezocht, wij hebben wel mannatees geZien toen!!!!! Liefs.