Een rustig dagje

8 augustus 2019 - Hofsós, IJsland

We slapen de klok rond en worden rond half 10 een beetje actief met een kopje thee op bed. We doen vandaag lekker rustig aan en willen pas in de middag een 150 km naar het noorden rijden. Maar voordat we de boel oppakken overtuigd Marcel ons ervan dat we niet de camping kunnen verlaten zonder eerst in de hot pool te hebben gezeten. We laten ons overhalen en lopen dik ingepakt met bikini onder onze kleren 1 km de vallei in naar de hot pool. En eerlijk is eerlijk het was heerlijk. Het water was rond de 40C en we hebben er een hele tijd in rond gedobberd, het moment uitstellend dat we ons in de kou (hierboven is het maar een graadje of 5....) moeten afdrogen. Eenmaal weer in de kleren gloeien we wel lekker na!

Om half 2 rijden we de camping af, we hebben nog zeker 100 km off-road voor de boeg. Het plan is om ergens aan de noordkust een camping te zoeken. Helaas zijn de weersvoorspellingen voor dit gebied komende dagen wat minder en al snel hebben we de eerste regenbui te pakken. Toch wisselen zon en buien elkaar af, het enige "wild" wat we onderweg zien zijn de IJslandse schapen. Er schijnen 2x zoveel schapen dan mensen op Ijsland te zijn. We vinden een vrijwel lege camping aan de kust in het plaatsje Hofsos. Hierboven is het een stuk minder toeristisch dan in het zuiden, maar daarom niet minder mooi!

1. Theo nelen:
    10 augustus 2019
    Je weet gewoon niet meer wat je ervan moet vinden . Het is zo exotisch Maar......
    jullie vinden het heerlijk. Zo ver weg van de bewoonde wereld. Geniet er maar van. Er zijn maar weinig plekken op de wereld om zo iets mee te maken.