Going Crazy on Ocean Drive

10 augustus 2017 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Dan breekt toch eindelijk onze laatste echte vakantiedag aan, hoewel Iris vindt dat dat morgen pas is... Maar vandaag gaan we Miami in en morgen zien we niet veel meer dan airports.

Als we wakker worden slaat de regen tegen de ramen, net deze laatste dag! Rond half 12 lijken we het ergste gehad te hebben en gaan we op pad, het plan is om eerst downtown te gaan en eind vd middag Miami Beach en het Art Deco district te doen. Miami heeft niet zo'n makkelijk openbaar vervoernetwerk, dus we gaan met de auto downtown en parkeren hem daar, waarna we met de gratis metromover, een soort monorailtje,  downtown verkennen. We lopen via het BayFront Park tot de Bayside market en vandaar langs de Freedom Tower, het enige oude gebouw (1925) tussen alle wolkenkrabbers, terug naar de metromover. Downtown Miami lijkt op veel Amerikaanse steden met veel hoogbouw en glas. De wijken daaromheen zoals Coral Gables, Coconut Grove en Little Havanna lijken ons interessanter, maar hoe kom je daar zonder een praktisch metronetwerk? Ik heb een Hop-of Hop-on bus plattegrond bemachtigd en we pakken weer de auto waarna Sam ons als bijrijder vakkundig via de busroute door de wijken navigeert. We komen nu door een luxer stuk van Miami, met grote huizen en oprijlanen. Little Havanna is wat rommelig met duidelijk Cubaanse invloeden. We hebben nu toch het gevoel iets meer van Miami gezien te hebben en vinden het tijd worden om Miami Beach te verkennen.

We rijden terug naar ons Hotel LeFlora, waar we eerst het Happy Hour met gratis cocktails meepikken voordat we ons op het bruisende Ocean Drive storten. We kijken onze ogen uit, de verschillende Art Deco Hotels en gebouwen zijn al bijzonder maar alles wat op straat rondloopt en rijdt is minsten zo bijzonder. We zijn nog niet echt op de Beach geweest dus het laatste stuk pakken we het strand en lopen we langs de zee, het avondzonnetje komt zelfs nog even te voorschijn.
We beginnen honger te krijgen en gaan voor ons laatste maaltje naar TGI Fridays helemaal aan het begin van Ocean Drive. Daarna is het donker genoeg om de felle gekleurde neon reclame op alle hotels goed te zien en lopen we het hele stuk weer terug. Iris wil de plek waar de dansfilm Step Up 4 is opgenomen op de foto hebben, maar aangezien niet helemaal duidelijk is waar dat nu precies was wordt er op elke hoek wel een foto genomen (voor de zekerheid).
En dan zijn we weer terug bij ons hotel en wordt het tijd om ons te gaan voorbereiden op de terugreis, inchecken, de koffers reisklaar maken en de laatste biertjes soldaat maken.

3 weken New York en Florida zijn voorbijgevlogen, het was heel bijzonder om Iris en Sam onze Florida Memory Lane te laten zien en er samen weer nieuwe memories te maken!

Groetjes
Lies